Friday, June 10, 2011

silent scream


Silent Scream
by GIRL NEXT DOOR

info album : sini





Single terbaru dari GIRL NEXT DOOR yang terdiri dari 3 orang ahlinya. Lagu ini mengalami perubahan pada judul lagunya dimana judul asal lagu ini adalah "Twitter 〜silent scream〜", tetapi bagi mengelak kepeningan dengan laman sosial Twitter ia telah diubah kepada judul yang digunakan sekarang. Pengertian lagu ini membawa maksud: kesusahan menyuarakan sesuatu, semak sini.

Berikut adalah senarai lagu
Tracklist

# Title (E)
01. silent scream
02. fallin’ angel
03. Orion (Gold Remix)
04. silent scream(Instrumental)
05. Destination Digest

* bold - 10/10
Baiklah mari menonton pula video muzik bagi single ini.


GIRL NEXT DOOR - Silent Scream (PV)

Pelakon dan novelis malah penulis jalan cerita untuk video muzik lagu ini ; Mizushima Hiro telah bertindak sebagai watak hero dalam video muzik "silent scream" ini dan digandingan pula dengan vokalis GIRL NEXT DOOR iaitu Chisa. Malah ini merupakan kemunculan semula Mizushima Hiro selepas berehat selama setengah tahun. Jika tidak salah, untuk lagu ini terdapat filem-pendek yang diterbitkan juga tetapi dimana boleh menonton?.

Bagi aku lagu ini sesuai untuk lagu pembukaan siri anime mungkin kerana muziknya. Untuk terakhir kali, album penuh yang berjudul "Destination" dimana mengandungi lagu ini sudah pun berada dipasaran dimana kebanyakkan lagu berjeniskan lagu anime, layan~

- Sekian.

No comments: