Wednesday, August 15, 2012

Spending


Spending all my time
by Perfume

align box  playcount | info album :




Kini aku memutuskan untuk menulis review mengenai perihal muzik pula, dimana sebelum ini ternyata sedikit kurang bagi aku untuk menulis perihal album mahupun single terbaru. Baiklah serba sedikit mengenai single terbaru kumpulan Pop/Dance dari jepun ini yang digelar Perfume. Untuk pengetahuan kalian, single ini merupakan single kedua yang dikeluarkan dalam tahun 2012 (keseluruhan single ke-15 mereka) dimana sebelum ini single pertama mereka dalam tahun ini ialah; Spring of Life.

Single ini baru sahaja dipasarkan iaitu pada tanggal 15/8 dan dari hasil penjualan harian CD-single ini membuatkan single ini berjaya menduduki  di tangga ke #2 Oricon Daily Charts. Album ini memuatkan 3 lagu baru termasuk lagu yang menjadi tajuk single ini serta dimuatkan versi instrumental 3 lagu tersebut;

Tracklist

# Title (E/J)
1. Spending all my time
2. ポイント
3. Hurly Burly
4. Spending all my time -Original Instrumental-
5. ポイント -Original Instrumental-
6. Hurly Burly -Original Instrumental-

Jika ingin menyentuh PV (muzik video) Perfume untuk single kali ini adalah sedikit berbeza dimana ianya lebih kepada seni bebanding dengan PV yang sebelumnya yang cenderong kepada robotik/teknologi. 

*bukan pv penuh
can't see embed video? click here

Secara sinposisnya PV single ini adalah menunjukkan 3 orang gadis terkurung didalam bilik yang berkunci dan "Spending All My Time" dengan aktiviti menari dan magik mereka didalam bilik tersebut. Jika dilihat dalam muzik video ini ianya agak berulang bagi sesetengah babak terutamanya ianya berlebih ulang ketika aksi mengetuk pintu dan bagi aku ianya amat sesuai dengan lagu ini yang AMAT repetitive dari segi lirik lagu.

Jadi itu sahaja dari aku

- Sekian

No comments: