Monday, May 25, 2009

Eurovision 2009

Okeh nie post penuh mengenai Eurovision 2009 yang berlangsung di Moscow.

Hmm dari smlm aku marathon mendengar album Eurovision 2009, kesimpulannya ada lagu yang menarik, al-maklum la sudah masuk hari kedua melayan jadi sudah grow on me alot. Bila dah banyak lagu sedap, tanpa membuang masa apa lagi aku nak tengok pula bagaimana dorang peform time final. Jika nak dibandingkan dengan tahun lepas, aku rasa tahun nie banyak yang besh kot. So pe lagi aku membelek laman youtube dari semalam sampai hari nie tak berhenti2, perghh byk yang HD kat youtube nie, apa lagi terus download tanpa membuang masa hoho. btw Stage kali ini besar dan lawa dengan lampu - lampunya.


ok nie antara persembahan fav akuh huhu :
Urban Symphony - Rändajad
From : Estonia

Minah yg nyanyi lagu nie begitu lawa sekali huhu, style nyanyi pon cm pompuan melayu terakhir (melayu ke?) keke kiut je ,lagu dia pon sedap gile babang cm lagu antu x antu, meremang bulu roma dan ditambah ngan gesekkn viola nye + baju biru + stage background biru+ rmbut cendawan kekeke

ptt menang no 3 bukan no 6 hmmm

Yohanna - Is It True?
From : Iceland

Lagu nie 1st time aku dengo memang dh sedap so aku cecepat crik kt youtube ..hmm dia nyanyi live version ngan studio xde beza mmg besh and muke dia cm Taylor Swift + Carrie Underwood huhu tp dia comey skit keke but lirik dia besh and aku suke background dia, biru laut mmg kena ngan lagu

dia dpt no 2
[-/+] Lihat Selebihnya


Hadise - Düm Tek Tek
From : Turkey

aku memula tgk tajuk lagu dia begitu tertarik sekali "Düm Tek Tek" hakhak, dia nyanyi part tu pon begitu ghairah sekali hokhok .Persembahan dia cm Shakira ..tu je leh ckp tp lagu sedap la

minah nie dpt no 4

Alexander Rybak - Fairytale

From : Norway

Ha nie Juare bagi tahun nie ..laki gak,sama ngn tahun lps ..nk kate sore sdp hmm boleh la but xtau la cmne la leh menang but lagu tuh sedap la (dia buat sendiri) tp aku xblh blah style nyanyi dia.. hmm pe pon layan

Persembahan dia berlatarbelakang Fairytale (impian dia sejak kecik kot) ngan penari latar yg dok nari tarian rakyat Norway kot hmm entah la xtau akuh

Aysel & Arash - Always
From : Azerbaijan

Lagu nie bukan jenis akuh..dgr sore laki pon aku dh tau rupe cmne (pelik kot) ..sekali tgk kt mmg betol ..perghh hbt aku hbt but bila tgk kt youtube besh lak..thx for gurl ngan nyanyi ngan laki nie kekeke (lawa ko)

and dorang dpt No 3 WTFF

Regina - Bistra Voda

From : Bosnia & Herzegovina

tgk nama aku bajet pompuan nyanyi sekali laki da...hmm layannnn, muzik memula aku terbyg lagu melayu tetiba kuar bhsa Bosnia huhu sedap gak cm lagu perjuangan je dari persembahan dorang, ade drum+baju cm perang (aku x tgk lirik in english lagik)

Regina dpt no 9

Soraya - La Noche es Para Mí
From : Spain

intro muzik sedap tapi asal byk sangt lagu cm muzik arab + bollywood (dri thun lps kot)..tau la nk wt dance type song..ambik la beat cm BEP ke or Timbaland ke hmm pe pon layannn, minah nyanyi aku tgk cm Pink + Kylie Minouge keke ..siap ade magic show lagk ..cm Tour Circus Britney Spears lak

dpt no 23

Patricia Kaas - Et S'Il Fallait Le Faire
From : France

Lagu nie aku dngr memula x jln ngn akuh ..but bila tgk dia nyanyi live.. erkk SEDAP DUH..tp asal nyanyi cm guna idung? kenkdg kuar sore cm "Influenza" hakhak babi la tuh ..but dari style nyanyi cm lagu sedih..aku hampir jatuh..jatuh muka ke laptop nk tdo kekeke (bukan jatuh air mata okeh kekeke)

dpt no 8

Chiara - What If We
From : Malta

Ha nie baru je tgk
Erkk sekali tgk cm Adibah Noor tapi lagu dia sedap..hmm cm peserta tahun lps pon ade..but dri mane tah..lupe lak aku

Brinck - Believe again
From : Denmark

Pe kes lagu cm tajuk lagu pemenang tahun lepas? "Belive" tapi lagu dia cm lagu band..cm bukan spesis lgu finale eurovision lak keke... pe pon layan

Anastasia Prikhodko - Mamo
From : Russia (Tuan Rumah)

hmm nie baru grow on me ..tajuk lagu "Mamo"..bukan Momok kekeke
Momo mksud dia MAK...cm sedih je lagu nie but bila dia nyanyi aku terbyg mksud lgu dia cmnie : "Mamo kenapa lepang akuh?" (cuba dgr.. mmg padan ngan muzik) hakhakhak

aku baru perasan screen belakang dia dok transform dari mude ke tua..wa kagum2 coz selama nie tgk dia dok jerit/teran/xsampe nk nyanyi keke


Ha itu sahaja yang aku layan dan sudah memasuki mode repeat banyak kali tapi banyak kali lagi nak kena layan, penat nak tengok semua persembahan tapi akan ku gigihkan diriku jua untuk menonton semua persembahan. Apa pun tahun ini, perserta lelaki lagu macam jadah hanya mengharapkan muka hensem sahaja then buat aksi strip kesx3 (salah pertndingan nie)

No comments: